Wednesday, September 1, 2010

kalO LaH mS tu Leh diPuTarkaN smuLa...

kejadian nie berlaku pd ari ahd 29/08/2010....xtau la should i share wif u all or not....eeerrrmmmm.......

pd tarikh tu la seorg kwn aku amalina mengalami kecelakaan jln raya...pd hari tu,ktorg bercdg nk berbuka pose bersama2 di sg ara.....ktorg g kedai mkn tu dgn moto....slh seorg dr kwn aku mariana naik moto dgn amalina....sebaik amalina smpi ditempat mkn,mariana trn dr moto amal....then amal g berlalu bgtu je....menurut kata mariana,die xnk berbuke pose ngn ktorg sb ktorg bergurau sblm tu.....tahla..maybe die marah,merajuk..ktorg pon xsure...sementara menunggu amal smpi kt kedai mkn tu,tetiba ada sebuah moto dtg kt ktorg bgtau yg "moto ego" xcdnt kt simpang...penunggang "moto ego" tu adalah amalina,kwn kami semua....apa lg..ktorg semua bergegas kt tmpt kejadian...smpi2 je kt tmpt kejadian..kami lihat amal terduduk kt tgh2 jln & org ramai berkerumun kt situ...ktorg terkejut,terkedu & xterkata apa tgk keadaan begitu....aku rs moto amal org ramai dh kalih kan...amal cube nk bgn ms tu..tp xdie xterdaya...ada sorg pkcik tu tolong angkt amal ke bahu jln...seelok2 nya jgn angkt..tkut jd lain plak..disebabkan amal terduduk ditgh jln,pkcik tu tlg angkt kn amal....amal ms tu ada kt pgkuan aku..mmg sedey aku ms tu..nk ngis semua ada....tuhan je yg tau...tp aku kuatkan hati gak bntu kwn aku...time tu mslh lak berlaku..tpon ambulance xberjawab..tpon jbtn keselamatan xberangkat.....amal ms tu mmg meronta kesakitan...nk dkt pukul 8 br ktorg dpt ambulance....ms nie ktorg terpakse berpecah & jumpa kt hospital trus...mariana teman amal naik ambulance...aku & kwn aku lg sorg,fadhli bntu bwk blk moto amal ke desa aman....and then after selesai semua ktorg trus g hospital penang....

kt hospital,amal trus dibawa ke bilik xray...drpd xray,Dr ckp,amal mengalami keretakan tulang....tulang bahu die pth,pergelanagn tgn kiri die retak...aku terkejut & xterkata apa bila dpt tau.....amal kene tahan kt hsptal aritu gak....ms kt hospital,bile dipikirkan blk..nk je diputarkan ms tu blk...nk amal kmbali seperti sediakala....btol..serius..tu yg aku rs bile aku tgk keadaan amal dgn bersimen di tgn...nk berjalan ssh.....

isnin..30/9/2010.....
aku ngn mariana g hspital naik moto...serius aku bukan la pakar jln penang nie..wlpon hmpir nk 4 thun lebih dok kt penang nie haa.....aku & mar search la jln nk menuju ke hspital tu blk....ktorg tawakal je ms tu...aku mmg tkut gk nk bwk moto...nk xnk..aku kene berani....alhmdulillah ktorg selamat smpi ke hspital tghari tu...ktorg trus g tgk amal kat wad kecemasan....tp aku tunggu kt luar...sebab aku tkut nk masuk wad kecemasan..aku tkut pengsan je...tu mmg satu kelemahan aku....aku duk jap diruang legar hspital..sebab nk ambik udara sat...sebab aku bukan jenis korg yg leh melulu msuk trus....pas aku kumpulkan kekuatan,aku try masuk tgk keadaan amal...alhmdulillah aku berani masuk wad tu....leh la borak2 ngn amal...tp tetiba amal ckp Dr cucuk jarum slh...ms tu la aku dh mula penin2..nk muntah,nk air n semua2 laa....sebab aku kalah dgr semua benda tu..huuhu..(T_T)...aku teringin gak nk berani msuk & dgr2 bende mcm tu....insyallah aku akn cube...tp aku xjnji aku berani ke xutk ms akn dtg..huhu...ptg ari tu gak Dr bg kebenaran amal kuar hspital....ptg tu amal dibawa blk ke umah sewa die.....

selasa & rabu (31/8/2010,1/09/2010)
ktorg melawat amal dirumah sewa die...aku mmg sedey tgk keadaan amal...aku just leh ngis dlm hati aku je tgk amal keadaan mcm tu....korg bygkan laa...tgn kiri bersimen dr pergelangan tgn smpi ke siku sebab pergelangan tgn kiri retak....bahu kanan amal pth...n amal leh berjalan gune kerusi beroda...aku hnya mampu berdoa utk amal je...kalo la aku ada spare tulang dlm bdn nie..mmg aku nk bg..huhuhuu...xsnggp tgk...huhuhhu...

khmis (2/9/2010)
after selesai wt laporan polis semua...sebelum tu thank kt Encik Ali sebab sudi bwk ktorg g balai naik kereta sebab ktorg xde kereta utk ke sana...wlpon encik ali nie bnyk songeh aku & mar rs....after settle semua laporan polis,ktrog mintak encik ali antr kami ke hspital semula mlm tu gak sb nk try wt xray sekali lg utk amal...selesai semua ujian yg Dr nk hmpir nk dkt kol 3 pg....drpd keputusan ujian..Dr ckp..amal mengalami keretakan kt tulang area pelvik (xtau nk ckp tulang apa,tp area2 situ la)...


tahla...cume aku xmampu nk berkata apa je sebenarnyer.....mcm2 perasaan bermain kt otak nie kdg2.....kalo la ms tu leh diputarkan semulaaaa.....entahla...wallahualam..segala perancangan khidupan kita,hnya ALLAH sj yg tau..die yg menentukan sgala2nya kehidupan kita.....






No comments:

Post a Comment